Produktfokus ger lyckad försäljning
Publicerad 2014-08-26 av Johan Vallstrand
Många e-handlare känner sig vilsna i djungeln av tjänster, funktioner, annonstyper och siffror när det kommer till att sälja på nätet. Var ska man egentligen lägga fokus? För oss på Ashop är svaret enkelt: Fokusera på produkterna.
Var unik - det lönar sig!
Skriver du unika produkttexter som innehåller fraser och uttryck som folk söker på så gör det att din sida kommer hamna bra till hos Google. Undvik att kopiera färdiga produkttexter från leverantörerna. Någon som arbetar med er hemsida bör ha ett redaktionellt intresse – mycket vilja och en portion talang för att kunna formulera produkttexter. Finns inte kompetensen så köp extern hjälp! Det är inget alternativ att bara kopiera andras texter.
Lägg alltid in länkar till manual, tillverkares hemsida och Youtube-klipp för produkter. Det är säkerställt att många bilder och videoklipp ökar konverteringen.
Det är lätt hänt att man börjar slarva med produktinformationen när man har ett totalt utbud på över 1000 produkter – men om man slarvar så skjuter man sig bara i foten. Se därför till att ha en produktprocess!
Behöver du hjälp med produktion av textmaterial, eller att få hjälp att komma igång - Kontakta Ashop idag!