Guide: Hur ska jag öka försäljningen på min sida?

Tro det eller ej så får vi ganska ofta frågan; Hur kan jag öka försäljningen i min butik? Det är ingen dum fråga och vi stöttar mer än gärna våra kunder med smarta funktioner och optimering av deras webbshop för maximal synlighet online. Vi har tre appar som gör stor skillnad som du inte får missa - finns du som butik inte ännu i dessa tjänster så är det där vi rekommenderar att du börjar; Prisjakt, Pricerunner & Google Shopping.

intro_forts.png

I denna guide kommer vi ge dig en introduktion till hur dessa tjänster kommer att öka din försäljning. Vi börjar med att lista de främsta anledningarna till varför du som butik bör synas på dessa sidor och avslutningsvis berätta hur du med några enkla steg direkt kan koppla din e-handel genom oss till Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping!

Hur kommer Prisjakt, Pricerunner & Google Shopping kommer öka min försäljning online?

  1. Prisjämförelse: Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping är alla prisjämförelsessidor som gör det möjligt för kunder att jämföra priser på olika produkter. Genom att ha dina produkter på dessa sidor kan du visa att dina produkter är konkurrenskraftiga och locka kunder att köpa från dig.
  2. Ökad synlighet: Genom att lista dina produkter på Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping ökar du synligheten för dina produkter. Detta kan leda till att fler kunder hittar och köper från din e-handel.
  3. Kännedom om konkurrensen: Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping gör det möjligt för dig att hålla koll på priserna på dina konkurrenters produkter. Detta gör det möjligt för dig att justera dina priser och hålla dig konkurrenskraftig.
  4. Skapa erbjudanden: Skapar du erbjudanden och kampanjer i din Ashop butik visas detta sedan direkt i tjänsterna som i sin tur lockar kunder att köpa från din e-handel. Detta kan inkludera rabatter eller gratis frakt - du väljer!
  5. Omdömen: Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping gör det möjligt för kunder att lämna omdömen och betyg på dina produkter. Detta kan påverka kunders beslut att köpa från dig, så det är viktigt att ha ett bra omdöme och betyg.
  6. Annonser: Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping erbjuder också möjligheten att skapa annonser för dina produkter. Detta kan öka synligheten för dina produkter och öka försäljningen.
  7. Data för att förbättra din e-handel: Genom att använda Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping kan du få tillgång till data och analyser för att förbättra din e-handel. Det kan ge dig insikter om vad som fungerar och vad som inte fungerar, vilket kan hjälpa dig att ta bättre beslut för din e-handel.

Vad kostar det att synas i Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping?

Prisjakt, Pricerunner och Google Shopping är plattformar som använder sig av PPC-modellen för betalning av produktannonsering.

Det är viktigt att notera att priserna kan variera mellan Pricerunner och Prisjakt och det är rekommenderat att kontakta dem direkt för att få en mer exakt kostnadsbild.

Google Shopping är integrerat med Google Adwords, så det är enkel att skapa och hantera annonser. Företag kan välja att sätta upp en budget för hur mycket de är villiga att betala per klick eller en maxbudget, och annonsen visas endast när det finns ett sökresultat som matchar produkten.

kostnad.png

Pay-per-click (PPC) är en annonsmodell där butiker och företag betalar för varje klick som genereras på deras annonser. Priset per klick kan variera beroende på olika faktorer såsom bransch, konkurrens och annonsens placering på sidan. PPC är en bra metod för att generera snabba resultat och öka trafiken till en webbplats eftersom annonserna visas så snart som de skapas.

Eftersom det inte tillkommer en fast månadskostnad så tjänar du som butik på att synas i alla tre tjänster. Det ger dig en bredare närvaro på nätet och ökar dina chanser att nå en större målgrupp, samtidigt som du slipper dyra medlemsskap och endast betalar för faktiska resultat. Var och en av dessa plattformar har en unik användarbas och du kan kontinuerligt optimera dina annonser för att få bättre resultat baserat på hur du presterar i vardera tjänst.


kom_igang_forst.png

Sammanfattningsvis; genom att synas på dessa plattformar ökar du din synlighet och närvaro online på ett kostnadseffetivt sätt genom PPC-metoden som gör det också lättare att kontrollera kostnaderna och maximera resultatet. Du får tillgång till en bredare målgrupp, visar upp dina produkter på ett mer detaljerat sätt och hålla koll på dina konkurrenter samtidigt som du med hjälp av vår koppling får ytterligare insikt då vi spårar vilka ordar och beställningar som genererats från dessa tjänster i din Ashop butik - så du får direkta och tydliga resultat.

Kom igång med Prisjakt, Pricerunner & Google Shopping


För att komma igång med dessa tre tjänster krävs det endast att du följer några få och enkla steg som vi har listat här nedan:

  1. Kontakta oss via mejl eller lägg en offertförfrågan på www.ashop.se gällande de tjänster du vill koppa till din butik.
  2. Därefter tar vi kontakt med er och enligt det som avtalas kopplar vi er butik till den valda tjänsten/tjänsterna.
  3. Med Prisjakt och Pricerunner sköter vi all form av koppling och kontakt med tjänsten, inget manuellt arbete från er håll.
  4. I Google Shopping behöver ni starta ett Google Ads-konto och själva koppla er prisfil för att produkterna ska matas in korrekt, medan vi förser er med prisfilen som uppdateras automatiskt.
  5. Se till att dina produkter är uppdaterade med de senaste priserna och rätt lagerstatus i er butik så att all information som visas i tjänsterna är korrekta. Detta gör det möjligt för kunder att se de senaste erbjudandena och undvika att köpa utgångna produkter vilket kan ge missnöjda kunder.
  6. Följ upp och analysera dina resultat, justera din prisstrategi därefter och uppdatera din butik med flera smarta och innovativa funktioner som ökar försäljningen i din butik online!

Kontakta oss för mer information!